Wednesday, February 15, 2012

Khalifah Omar Abdul Aziz sokong Israel?

Ketika ini pemimpin pemimpin PKR, Pas dan Dap semacam bermain wayang kulit berhubung isu kenyataan tidak bertanggungjawab Ketua Umum mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disiarkan akhbar asing the Wall Street Journal baru-baru ini.

Yang nyata kenyataan Anwar Ibrahim yang berikrar akan menyokong keselamatan Israel, yakni menyokong penindasan kejam terhadap rakyat Palestine, telah menimbulkan pelbagai persoalan dikalangan rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia, terutamanya orang Islam, amat tersinggung dengan kenyataan biadap Anwar Ibrahim yang nyata menyokong puak Zionis.

Kenyataan di-WSJ juga telah menampak-kan sifat keji talam dua-muka Anwar, tetapi yang amat merisaukan saya ialah tindakan pemimpin-pemimpin dari PKR, Pas dan Dap.

Individu-individu yang menggelarkan diri mereka sebagai pemimpin ini masih meneruskan percubaan mereka untuk memutarbelit dan mengelirukan rakyat Malaysia berhubung kenyataan biadap Anwar Ibrahim.

Ada ulama dalam Pas yang membuat kenyataan akhbar mendesak Anwar Ibrahim memperjelaskan kenyataan biadab beliau di WSJ, tetapi ada pula yang terus menerus menuduh pihak lain.

Pemimpin PKR telah menempelak Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz dan secara tidak langsung melenyapkan suara-suara sayup ulama Pas yang lain.

Isu Palestine adalah isu kemanusiaan. Isu Palestine adalah isu keganasan terancang Israel dan bukan-nya isu Islam atau Kristian.

Dalam situasi ini, saya amat terkejut kerana setakat ini pemimpin DAP hanya menjadi penonton persembahan wayang kulit politik yang di-mainkan pemimpin dari PKR dan PAS.

Kita tahu secara nyata, melalui kenyataan biadap Anwar Ibrahim, PKR adalah penyokong Israel.

Kita tahu PAS masih menyokong PKR didalam Pakatan Rakyat. Tapi apa pula pendirian DAP?

Apa pendirian setiausaha agong DAP Lim Guan Eng berhubung kenyataan biadap Anwar Ibrahim yang jelas menghina rakyat Palestine yang tertindas sekian lama dibumi mereka sendiri?

Apakah Lim Guan Eng hanya akan bersuara, membuat kenyataan dan sidang akhbar, jika sesuatu isu itu ada hubungkait dengan kaum Cina sahaja?

Apakah ini tabiat dan politik sebenar Khalifah Omar Abdul Aziz yang di agung agung kan pemimpin Pas?

Mana pergi-nya ungkapan “Amal maaruf, nahi mungkar’ yang dijaja Lim Guan Eng ketika memperdaya orang Melayu untuk mengundi DAP.

Sejak kebelakangan ini DAP amat berminat dengan keahlian orang Melayu tetapi mengapa DAP senyap seribu bahasa bila timbul isu yang dekat dengan hati orang Melayu?

Saya mendesak Lim Guan Eng, selaku Ketua Menteri Pulau Pinang yang sering mengungkapkan bahawa beliau adalah pemimpin untuk semua kaum dan bukan hanya kaum Cina, membuktikan bahawa beliau bukan seorang pemimpin chauvinis Cina.

Saya mendesak Lim Guan Eng selaku setiausaha agong DAP untuk membuktikan bahawa DAP bukan-nya sebuah parti rasis dan chauvinis yang hanya menjaga kepentingan orang Cina.

Saya mendesak Lim Guan Eng menyatakan pendirian beliau dan DAP berhubung kenyataan biadab Anwar Ibrahim di AWJ yang nyata menyokong puak Zionis.

2 comments:

pukimaq said...

Ini sebenarnya khalifah komunis yang berketuakan sayangku yang suka bontot.

pukimaq said...

Patutnya kalau betul nak DAP diterima ramai,Lim Guan Eng bagi orang Melayu la pegang jawatan bontotnya.