Thursday, December 23, 2010

818 Hari = 100 Hari ?


Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera.

Saya amat tertarik dengan edisi terkini janji Pakatan Rakyat untuk melakukan pelbagai perubahan JIKA mereka berjaya menguasai tampuk pemerintahan negara.

Edisi terkini janji Anwar Ibrahim dan sekutu chauvinis-nya dari DAP yang di-terbitkan ketika Konvensyen PR baru-baru ini amat sedap di-dengar oleh penyokong dan ahli mereka.

Sekali lagi mereka yang masih menyokong PR atau lebih tepat lagi, mereka yang masih berpaut mengharapkan habuan jika PR sampai ke Putrajaya, telah bersorak riang dengan edisi terbaru janji reformasi.

Walaupun bunyi dan isi-nya sama dengan janji dan manifesto Pilihanraya 2008 yang masih belum di-tunaikan, pembohongan itu tidak langsung di-persoalkan penyokong dan ahli PR.

PAS dan pemimpin-pemimpinnya semacam bisu dan kaku seperti mayat hidup didalam PR sekarang walaupun Presiden Tuan Haji Hadi Awang telah membayangkan kegusaran-nya berhubung kelangsungan PR sebagai satu pakatan yang bermakna.

Mungkin pemimpin PAS akur dan telah sedar akan pembohongan bertopengkan “Reformasi” namun apakah nasib ribuan penyokong parti Islam ini yang kini terpinga-pinga di-akar umbi?

Apakah ahli dan penyokong PR rakyat begitu taksub atau memang telah hilang kebolehan berfikir secara waras?

Walaupun Pakatan berdasarkan kelangsungan politik sempit dan berpuak ini telah menimbulkan pelbagai masalah dan musibah kepada rakyat namun mereka yang konon-nya memperjuangkan Islam masih berpoya-poya dengan kuasa yang sedikit yang diperolehi tempohari.

Mungkin pemimpin DAP amat berpuashati dan memang telah lama mengharapkan perpecahan di-kalangan umat Islam tetapi apa pula alasan pemimpin PAS dan pengikut tegar PKR.

Saya tidak ingin mempersoalkan pendirian Ketua Umum & Keluarga Sdn.Bhd kerana pendirian dan angan-angan manusia bergelar Anwar Ibrahim itu tidak mengenali batas atau norma-norma hidup manusia biasa.

Agenda dan perjuangan “ala bintang filem” hanya lah untuk kepentingan peribadi namun yang sanggup dikorban ialah rakyat jelata, tak kira agama atau bangsa.

Agama dan bangsa-nya sendiri pun sanggup di-gadai dan di-jaja demi usaha menegakkan benang yang basah tetapi apakah rakyat kita, terutamanya orang Melayu ini bodoh?

Apakah kita sudah lupa akan Pembohongan SEPTEMBER 16?

Mata rakyat cuba dikaburi lagi dengan Edisi Terbaru Janji Reformasi 100 hari sedangkan mereka yang sebenarnya memperjuangkan REFORMASI didalam PKR telahpun meninggalkan parti itu.

Sebelum bersorak mendabik dada dengan harapan untuk membohongi rakyat menerusi Reformasi 100 hari saya rasa Pembohongan SEPTEMBER 16 harus di-perjelaskan terlebih dahulu.

Saya dan rakan-rakan sudah sedar akan pembohongan yang didukung oleh pemimpin pelbagai topeng di PR dan kami bertindak meninggalkan pembohong itu apabila keraguan mengatasi keyakinan.

Hari ini genap 818 hari sejak September 16, 2008 berlalu dan Anwar Ibrahim masih meneruskan PEMBOHONGAN beliau tanpa segan silu atau perasaan malu dan yang pelik-nya masih ada yang mempercayai beliau dan PEMBOHONGAN berterusan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Apakah rakyat kita begitu cetek pemikiran sehingga masih tidak dapat membezakan antara pendusta dan pemimpin?

818 hari = 100 hari ?

Saya yakin 100 hari = 818 hari, mengikut perkiraan Pakatan Rakyat.


Sekian Terima Kasih


Zahrain Mohd Hashim

Ahli Parlimen Bayan Baru

p/s Nantikan video bukti pembohongan oleh manusia yang tak mengenal erti malu itu.



14 comments:

Anonymous said...

Dato mereka tak pandai kira-kira. Itu sebab mereka tak sedar yang mereka dah perintah 818 hari tapi apa pun tak buah untuk rakyat.

Janji kosong aje. Untuk syok sendiri sahaja. Kesian penyokong kena tipu lagi. Tapi tak mengapa sebab mereka gemar dan berasa seronok kena tipu.

Anonymous said...

Tak pernah serik kena tipu. Agaknya penyokong PKR ni suka diperbodohkan.

mail lambong said...

gajah berperang kancil mati ditengah-tengah..alahai pemimpin-pemimpin ku..

http://fibfib.blogspot.com/

Unknown said...

Saya sokong padangan YB Dato'. Anwar Ibrahim sanggup melakukannya utk kepentingan peribadi..kes liwat, 16 Sept, kes Tun Ghafar Baba antara bukti yang paling tepat.

Anonymous said...

dato wakil PAP Temasik datang ke Tanah Melayu dato,

bukang DAP talibarut PAP tapi PAP sendiri siap dia lagi kutuk pemimpin tanah melayu lemah daya pemikiran, sila ajak Perkasa berdemo.hahahaha

generasi bundle

Anonymous said...

KENAPA BARU KINI BERIYA2 ANDA MENGATAKAN ANWAR BOHONG DAN MENIPU?
SEDANGKAN JAWATAN ANDA KINI SBG MP PUN HASIL TITIK PELUH ANWAR PEMBOHONG YG AWAK DOKONG DAHULU!!!

RAKYAT TIADA PILIHAN DAN TIADA BYK MASA LAGI NAK MEMILIH...CUKUP2 LAH RAKYAT DIBODOHKAN DAN DITIPU UMNO/BN SELAMA INI...

PRU 13 RAKYAT AKAN PROTES SENYAP PD UMNO/BN PD SKALA BESAR!!!

BIAR ANDA TDK YAKIN DGN ANWAR DAN PR, TAPI RAKYAT SERIUS MEMIKIRKAN TAWARAN TERBAIK ANWAR/PR YG TAK PERNAH DIENDAHKAN OLH UMNO/BN JUGA ANDA SENDIRI!!!

ANDA HANYA SEBOK CAKAP2 POLITIK JAHAT DAN BURUK..NAMUN KASIHAN, SIAPA NAK MENGIKUT DAN PERCAYA ANDA!!!

Anonymous said...

Anony>>>SEDAR2LAH DIRI TU WAHAI SAUDARA. JGN SUKA PADA HARI INI TAPI SESAL KEMUDIAN HARI

kingsizecigar said...

Hahaha .... siafuddin nasusyion = menteri pertanian.

Anonymous said...

Sedar2lah sedara yang ada la ne pon cakap xx serupa bikin...pirrrrrrraaaahhhhh

LEBAI UNTUNG said...

HA..HA..HA.. KHAIRY JAMALUDIN(KJ) = BALACI UMNO TANPA JAWATAN!!!

PADE DOH!!!

tanah tumpahnya darahku said...

mahfuz omar mana boleh jadi menteri alam sekitar ? orang jual cendol tak cukup pendidikan nak jaga alam sekitar..habis kotor satu malaysia..hahahaha..

Anonymous said...

salam tuan blog..

apa kata tuan memberi pandangan tuan terhadap isu 100 hari ini berdasarkan fakta hari ini. Saya harap tuan dapat buktikan secara ilmiah bahawa isu 100 hari itu tidak real. kalau sekadar hentam tanpa ulasan, rasanya hanya jadi bualan kosong.

Anonymous said...

BETUULA APA KAT YB . SAYA TERKEJUT DENGAN PENDEDAHAN YANG DIBUAT OLEH UMMI HAFILDA DAN DATO NALLAKARUOPPAN. YERIMAK ASIH YB. SEMOGA ALAH BERI KEKUATAN KEPADA YB .

usez said...

salam YB..agak-agaknya la
bantuan apa yang dapat YB berikan kepada penduduk ini yang berada dikawasan Parlimen YB
disini
http://usezworkshop.blogspot.com/2010/10/rakan-oku-memerlukan-bantuan.html
dan disini
http://usezworkshop.blogspot.com/2010/10/lanjutan-rakan-oku-yang-memerlukan.html